Pameran 21



21 adalah satu pameran mengabungan 21 Universiti dalam satu pameran, anjuran Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (ASWARA), di Galeri ASWARA dengan penyertaan seramai 76 peserta terdiri daripada ahli akademik yang mewakili universiti masing-masing.


Tarikh bermula 11 Mei 2018 sehingga 31 Mei 2018 
bermula 10 pagi sehingga 6 petang. 
Tarikh perasmian : 16 Mei 2018, 3 petang. 


Perasmian kelmarin telah disempurnakan oleh KSU Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia. Walaupun ramai dan meriah, ramai lagi artist yang tidak dapat hadir, mungkin kerana kerja dan mungkin kerana faktor pemilihan tarikh yang dibuat pada eve of Ramadhan. Namun, pembukaan tetap meriah.


Rektor ASWARA: Dato' Rizon Juhari, KSU MOTAC: Rashidi Hasbullah,
Timbalan Rektor HEA: Prof Dr Nasir Ibrahim.

KSU sedang berucap.

Ceremony Launch Gimmick

The Crowd

The Artist
Tahniah diucapkan kepada pengurusan Fakulti Rekaan Komunikasi & Visual, ASWARA yang telah bertungkus lumus menjayakan pameran ini. Pelajar mereka tampak bersemangat. Pameran ini pada mulanya hanya ingin mempamerkan 15 orang pensyarah, namun atas desakan dan sambutan dari pensyarah lain, pameran ini berkembang sehinggakan 21 Universiti terlibat. 

Karya-karya sini juga secara langsung membuktikan bahawa pensyarah juga mampu bekarya dan bukan sekadar berteori mengajar. Kebanyakan work sini adalah work terkini.








Menarik: Karya kartun oleh Kidol atau Marzuki Abdullah Aswara



Karya Rozarina UiTM




KSU Kementerian bersama artis Dr Niezam Othman UPSI




Dekan RKV, ASWARA, Encik Suzlee bersama rakan-rakan

Diapit karya Zaim Unisel & Suzlee Aswara.

Comments